Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde 19 ve 20 Şubat tarihleri arasında yoğun kar yağışı ve ağaç dallarının enerji hatlarının üzerine devrilmesi elektrik şebekesinde önemli hasarlara neden oldu. Yaşanan bu afet durumu nedeniyle Gaziantep genelinde toplam 674 adet trafo enerjisiz kaldı ve 1.700 farklı noktada iletken kopması meydana geldi.
Toroslar EDAŞ tarafından yapılan açıklamada, müşterilerine kesintisiz enerji sağlayabilmek adına yoğun bir çalışma sergiledikleri ve arızaların büyük bir bölümü kısa sürede giderildiği belirtildi. Açıklamaya göre, bu süreçte öncelikle bir kriz masası kuruldu ve tüm arıza ekipleri vardiya sistemi olmaksızın 24 saat esasına göre mesaili olacak şekilde çalışmaya başladı. Şirketin devrinin ardından iki katına yükselen bakım-onarım ekip sayısına ilave olarak yaşanan arızalar nedeniyle destek ekipler görevlendirildi. Süreçte öncelikle can ve mal güvenliğinin sağlanması adına risk unsuru taşıyan iletken kopmalarına müdahale edildi. Alternatif besleme kanalları devreye sokularak mümkün olan bölgelerde enerjilendirme sağlandı. Tüm bu tedbirler sonucunda Gaziantep'te 23 Ocak tarihinde elektriksiz kalan trafo sayısı 35'e düşürüldü.
Bakım ve yatırımlar devam ediyor.
Böylesi afet durumlarından elektrik şebekesinin en az düzeyde etkilenmesi için yoğun bir bakım programının uygulanması gerektiği belirtilen açıklamada, bakım çalışmaları esnasında can ve mal güvenliği açısından belli sürelerde enerji kesintisi yapılmasının bir zorunluluk olmakla birlikte, bu kesintiler 48 saat öncesinden web sitemiz ve basın kuruluşları kanalıyla kamuoyuna duyurulduğu belirtildi.
Toroslar EDAŞ tarafından yapılan açıklamada, eskiyen şebekenin yenilenmesi, yeni enerji ihtiyaçlarının karşılanması ve kesintilerin en aza indirilmesi için bakım ve yatırım çalışmalarının devam ettiği belirtildi.
Verimlilik ve istihdam yönünde adımlar atıldı.
Toroslar EDAŞ'ın 1 Ekim 2013'te yaşanan özelleştirmeden bugüne yaptığı önemli proje ve iyileştirme çalışmalarından bahsedilen açıklamada, öncelikle verimlilik ve kurumsallaşma yönünde adımlar atıldığı belirtildi. Yapılan iyileştirmelere örnek olarak tüm bilgi sistemleri altyapısının yeni ve entegre bir düzende yenilendiği, "İşgücü Yönetim Sistemi" devreye alınarak ve tüm saha ekiplerinin aktivitelerini el terminalleri vasıtasıyla yerine getirmeye başladığı, daha önce alt işverenler yoluyla yürütülen endeks okuma, açma-kesme, arıza onarım ve bakım gibi ana iş süreçlerinin daha verimli yürütülmesi adına bu hizmetlerin şirket bünyesine alındığı ve bu doğrultuda, 2.300'den fazla kişiye istihdam sağlandığı belirtildi.