Temizle
kapat
Online İşlemler
Temizle
kapat

Sıkça Sorulan Sorular

Hasar


ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİ’nin 26. Maddesinde belirtilen “yasal süre” içerisinde gelen ve hasar başvurusu yapan müşterinin “aboneliğinin kendi adına olması” halinde talepler hasar süreci kapsamında değerlendirmeye alınabilir.

Dağıtım şebekesi kaynaklı elektrik arızası sonucu cihaz hasarınız mı oldu?
  • 1Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına İlişkin Kalite Yönetmeliği’nin “Kullanıcı hasarının tazmini” başlıklı 26. Maddesinin 1. Fıkrasında belirtildiği üzere hasar başvurularını sadece “Kullanıcılar” yapabilir. Aynı zamanda abonelik sahiplerinin 1. Derece yakınları da ispatlamaları durumunda cihaz hasarı başvurusunda bulunabilirler.
  • 2Başvurunuzu 186 Çağrı Merkezimiz, Kullanıcı Hizmetleri Merkezimiz veya Müşteri Hizmetleri Merkezi aracılığı ile yapabilirsiniz.
  • 3Zararın tazmin edilebilmesi için hasarın niteliği, kullanıcı tesisinin durumu ve dağıtım şebekesinde meydana gelen arıza gibi hususlarda, dağıtım şirketi tarafından yapılacak / yaptırılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde söz konusu hasarın dağıtım şebekesinden kaynaklandığının tespit edilmesi gereklidir.
  • 4Şirketimiz, zararın tazminine ilişkin başvurunun yapıldığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içerisinde; incelemeler neticesinde başvurunun değerlendirilmeye alınıp alınmayacağını, değerlendirme sonucu haklı bulunmuş ise zararın tazmin edilmesine ilişkin olarak yapılacak işlemleri kullanıcıya bildirir.
  • 5Dağıtım sistemimizdeki şebekeden kaynaklı olduğuna karar verilen hasar başvuruları değerlendirmeye alınır. Hasar, dağıtım sistemimizdeki şebekeden kaynaklı değil ise başvuru reddedilir.
  • 6Şirketimiz teknik servis anlaşması yapılan bölgelerde ilgili teknik servise yönlendirebilir ya da teknik servis anlaşması olmayan bölgelerde cihazın kullanıcı tarafından tamir ettirilmesini tercih edebilir. (Bölgenizde anlaşmalı olan teknik servis ile ilgili detaylı bilgilere 186 Çağrı Merkezimiz üzerinden ulaşabilirsiniz.)
  • 7
    Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı olduğuna karar verilen ve olumlu değerlendirilen hasar başvurularında müşteriden aşağıdaki dokümanları teslim etmeleri istenir. Dokümanların eksiksiz ve uygun olması halinde nihai karar verilir.

    Cihaz Hasarı

    • Fatura (aslı olması zorunlu değil)
    • Teknik Servis Raporu
    • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)
    • Abonelik başkası adına olduğu durumlarda kullanıcı olduğunu ispatlayıcı belge (kira kontratı, ikametgah, nüfus kayıt örneği, apartman/site aboneliklerinde karar defteri vb.)

    Tarla

    • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil.)
    •  İtfaiye Yangın Raporu
    • Kolluk Kuvvetleri Tutanağı
    • Olay Yeri Fotoğrafları
    • Tapu Fotokopisi (Hisseli tapu olması durumunda, hisse oranında ödeme yapılabilir veya diğer hissedarlardan alınacak noter onaylı vekaletname ile vekalet edilen kişiye ödeme yapılabilir.)
    •  İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden onaylı hasara ilişkin değer tespit tutanağı(Ada parsel verisi tapu ile uyumlu olmalı.)

    Hayvan Ölümü

    • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden veteriner hekim onaylı rapor ve hayvan kimlik kartı
    • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden onaylı değer tespit tutanağı
    • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden hayvan düşüm belgesi
    • Olay Yeri Fotoğrafları
    • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)

    Araç Hasarı

    • Fatura (aslı olması zorunlu değil)
    • Olay Yeri Fotoğrafları
    • Ruhsat fotokopisi
    • Kaza Tutanağı 
    • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)
    • Araç Şirket adına kayıtlı ise vergi levhası
    • Araç sigorta ve (varsa) kasko bilgileri

    Ticarethane abonelerinde (ek olarak):

    • Vergi levhası
    • Yetkili kılınan kişi adına düzenlenen yetki belgesi, imza sirküsü
  • 8 Cihazınızın onarılması halinde şirketimize sunacağınız onarım-tamir faturası doğrultusunda, onarılmaması halinde ise ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİNDE belirtilen rayiç bedel uygulamasına göre gerekli işlemler yürütülecektir.
  • 9 Değerlendirme tamamlandıktan sonra 5 (beş) iş günü içinde ödeme gerçekleştirilir.

​​Cihazınızın onarılması halinde Şirketimize sunacağınız onarım-tamir faturası doğrultusunda, onarılmaması halinde ise ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİNDE tanımlanan rayiç bedeller (piyasa ortalama fiyatı) üzerinden gerekli işlemler yürütülecektir.

Başvurunuzu 186 Çağrı Merkezimiz, Kullanıcı Hizmetleri Merkezimiz veya Müşteri Hizmetleri Merkezleri aracılığı ile yapabilirsiniz.

​​​​​Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı oluşan arızalar ve/veya dış müdahale sonrası şebekemizde oluşan arızalar sonucu müşterilerimize ait;

  • Cihaz hasarları
  • Hayvan ölümleri
  • Tarla yangınları
  • Araç hasarları

oluşabilmektedir.

ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİ'nin 26. Maddesinde belirtilen "on iş günü" içerisinde gelen ve hasar başvurusu yapan "müşterinin aboneliğinin kendi adına olması" halinde talepler hasar süreci kapsamında değerlendirmeye alınabilir.

Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı olduğuna karar verilen ve ön değerlendirme sonucu olumlu olan hasar başvurularında müşteriden aşağıdaki dokümanları, WhatsApp kurumsal hattımızdan ya da Operasyon Merkezlerimizden teslim etmeleri istenir.

Cihaz Hasarı

  • Fatura (aslı olması zorunlu değil)
  • Teknik Servis Raporu
  • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)
  • Abonelik başkası adına olduğu durumlarda kullanıcı olduğunu ispatlayıcı belge (kira kontratı, ikametgah, nüfus kayıt örneği, apartman/site aboneliklerinde karar defteri vb.)

Tarla

  • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil.)
  • İtfaiye Yangın Raporu
  • Kolluk Kuvvetleri Tutanağı
  • Olay Yeri Fotoğrafları
  • Tapu Fotokopisi (Hisseli tapu olması durumunda, hisse oranında ödeme yapılabilir veya diğer hissedarlardan alınacak noter onaylı vekaletname ile vekalet edilen kişiye ödeme yapılabilir.)
  •  İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden onaylı hasara ilişkin değer tespit tutanağı(Ada parsel verisi tapu ile uyumlu olmalı.)

Hayvan Ölümü

  • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden veteriner hekim onaylı rapor ve hayvan kimlik kartı
  • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden onaylı değer tespit tutanağı
  • İl-İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden hayvan düşüm belgesi
  • Olay Yeri Fotoğrafları
  • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)

Araç Hasarı

  • Fatura (aslı olması zorunlu değil)
  • Olay Yeri Fotoğrafları
  • Ruhsat fotokopisi
  • Kaza Tutanağı 
  • IBAN Numarası (dekont olması zorunlu değil)
  • Araç Şirket adına kayıtlı ise vergi levhası
  • Araç sigorta ve (varsa) kasko bilgileri

Ticarethane abonelerinde (ek olarak):

  • Vergi levhası
  • Yetkili kılınan kişi adına düzenlenen yetki belgesi, imza sirküsü

Yükleniyor

yükleniyor